تبلیغات
حجاب تاج بندگی - نقش رسانه‌ در گسترش حجاب و عفاف

حجاب تاج بندگی

در بین ابزارهای فرهنگی به خصوص رسانه‌های تصویری، به خاطر تاثیرگذاری زیاد، بر روی مخاطبان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

از اهمیت و تاثیرگذاری رسانه‌ها می‌توان گفت؛ در شرایط حا حاضر، باید اندیشه و افکارها را بالاتر از یک ابزار کوچک به نام تلویزیون تعریف کرد و در این راه از اندیشه‌های باز و مطابق با دین خود یعنی اسلام استفاده کرد. برنامه‌هایی که رسانه‌ها تولید می‌کنند باید به گونه‌ای باشد که مطابق با فرهنگ اهل بیت(ع) سنجیده شود و بیشترین هدف هم جذب مخاطبان به خصوص جوانان باشد.

می‌توان از طریق رسانه‌ها، حجاب و عفاف را گسترش داد؛ مثلا اگر در بعضی از شبکه‌های تلویزیونی بانوان خبرنگار و یا مجری با پوشش و حجاب باشند، در واقع می‌توان گفت؛ که می‌توانند الگوهای خوبی برای مخاطبان باشند. در بعضی از کشورها به ویژه کشورهای غربی اصلا از معانی و مفاهیم حجاب آگاهی ندارند و با حجاب اصیل و واقعی آشنایی ندارند و بیان این مفهوم و معنی به عهده رسانه‌ کشورهای اسلامی است.
اگر رسانه‌ها، تصویر یک زن مومن و با حجاب را که دارای درجه‌های علمی بالایی است، نشان دهد که به خوبی به تربیت فرزندان و همچنین همسر خود رسیدگی می‌کند و حجاب باعث محدودیت او نمی‌شود، باعث می‌شود که تصویر زن محجبه بهتر در ذهن مخاطب شکل بگیرد.


از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی می‌توان الگوهای خوبی را به جامعه جهانی ارائه داد. از این طریق می‌توان حرف و سخن خود را در چار چوب حجاب و عفاف، ارزش و جایگاه آن در میان خانواده‌ها و جامعه، به تمامی مناطق جهان انتقال داد. لذا باید فعالیت رسانه‌های اسلامی جهانی شود و فعالیتشان را تنها منحصر به کشور خود ندانند؛ زیرا این کار باعث می‌شود تا فرهنگ اسلامی به جهانیان خبر رسانی شود.


متأسفانه در رسانه‌های غربی تبلیغات منفی از زن مسلمان باحجاب می‌شود تا با این کار چهره زن باحجاب را ضعیف و در نتیجه تخریب کنند، امّا برای مقابله با این رسانه‌ها، باید رسانه‌های کشورهای مسلمان ارزش و جایگاه واقعی زنان باحجاب را تبلیغ کنند؛ زیرا رسانه ها نقش بسزایی در ترویج و گسترش عفاف و حجاب دارند. 




برچسب ها: رسانه، نقش رسانه، گسترش حجاب، رسانه های تصویری، رسانه های ارتباط جمعی،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 27 اسفند 1392 توسط : هوازاده